torsdag 27 mars 2014

Nyttig mangosorbet

 När man försöker äta nyttigt kan det ibland vara svårt att ersätta vissa saker som man vanligtvis brukar äta. Jag tänkte därför dela med mig av ett otroligt enkelt men gott recept på sorbetglass. 
Jag tycker att mango passar väldigt bra samt är en frukt som inte är alldeles för vattnig, har även testat med hallon vilket också fungerade toppen!

Lägg frusen mango (ca 200g för två pers) i en mixer, funkar även bra att bara använda en stavmixer. Blanda med ca 2 matskedar yoghurt & 1 tsk honung. Mixa tills du ser att det börjar likna glass.
Du kan även frysa in glassen och ta fram vid ett annat tillfälle, då rekommenderar jag att den får stå och mjukna upp lite innan servering.






2 kommentarer:

  1. Såg verkligen både nyttigt och gott ut, det ska jag prova! :)

    SvaraRadera
  2. Verkligen nyttigt och enkelt, behöver tips på sunda godsaker så det här är ju perfekt. kram mamma

    SvaraRadera