måndag 3 juni 2013

Afghansk frukost


Nu börjar ramadan närma sig med stormsteg därför tänkte jag dela med mig av ett recept på afghansk frukost, vilket jag tror blir en perfekt måltid inför fastan.
Rätten äts med bröd, och jag råder er att äta den med händerna (brödet) vilket gör rätter ännu godare!
Jag & mannen här hemma brukar äta det direkt från stekpannan tillsammans med en kopp te.


2 pers
Du behöver:
3 ägg
2 tomater
1 hackad lök
1 lime
1 burk krossade tomater
färsk persilja
torkad mynta
salt, peppar, chili

  1. Börja med att steka den hackade löken i olja.
  2. Tillsätt två skivade tomater, när du märker att tomaten börjar bli mjuk kan du tillsätta de krossade tomaterna.
  3. Ta bort skalet på en lime och dela frukten i små bitar som du sedan blandar med tomaterna.
  4. Krydda med lite salt, peppar & chili.
  5. Knäck därefter äggen i pannan utan att röra om dom. 
  6. När du ser att äggen börjar bli färdiga kan du toppa med lite hackad persilja och mynta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar