tisdag 27 augusti 2013

Krämig tonfisklasagne

Har varit sugen på att testa tonfisklasagne sedan jag för några dagar såg på när min väninna stod och lagade det till sin familj. Det såg så himla gott ut och idag kunde jag inte längre hålla mig!
Jag valde att använda färska lasagneplattor, just eftersom jag tycker det är enklare samt godare.




Du behöver:
2 burkar tonfisk
1 paket färska lasagneplattor
3 dl kokbar lätt creme fraiche
1/5 purjolök
2 vitlöksklyftor
1 citron
1 tsk chilisås, salt, peppar, allkrydda.
Riven ost
  1. Stek purjolök och vitlök i olja. Blanda i creme fraiche och en burk tonfisk.
  2. Blanda i kryddorna, citronsaften och låt puttra en liten stund.
  3. Börja varva lasagneplattorna med tonfisksåsen och den andra tonfiskburken. 
  4. Toppa med riven ost och svartpeppar.
  5. In i ugnen i ca 20 min på 200 grader.
  6. Färdig att servera!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar