måndag 14 februari 2011

En favoriträtt

Denna rätten är något som jag blev bjuden på av min vän Kaokabs familj för några år sedan. Jag fastnade direkt för det och de första jag skulle laga till mat dagen efter vad detta. Jag misslyckades dock totalt plus fem försök till. Nu efter att jag lagat den ca 10 gånger är jag äntligen nöjd. Nu har ni lite tur och får receptet rätt i handen ;D
Du behöver:
  • Köttfärs
  • Aubergine
  • Krossade-tomater
  • lök
  • vitlök
  • ris
  • salt, peppar, cayennepeppar, curry
  1. Skiva auberginen i tunna skivor på längden och stek de i olja & lite kryddor (den ska bli mjuk)
  2. Blanda ihop färsen med kryddorna, vitlök och riven lök
  3. Forma köttfärsen avlånga biffar (ungefär som ett finger) och stek i olja
  4. Vira sedan auberginen runt biffarna och lägg alla i en ugnsform
  5. Koka upp de krossade-tomaterna men lök, vitlök och kryddorna och häll sedan tomatsåsen över auberginrullarna
  6. Låt stå i ugnen i 200 grader i ca 30 min. Servera med ris.
Smaklig måltid..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar