måndag 14 februari 2011

Idag har jag haft en mysig kväll med vänner och god mat . Vi åt lammgryta, sesamkyckling, linsgryta, kryddad-spenat , sallad och ris =)

För något år sedan bjöd min vän Kaokab mig på mat och hade då gjort en super god sallad som jag fastnade direkt för.
Passar perfekt till stark mat!

Linsgryta
Du behöver:
  • Röda linser
  • Lök
  • Vitlök
  • Chilly
  • Ingefära
  • Salt
  • Peppar
  1. Stek lök, vitlök och ingefära
  2. Koka upp linserna och blanda sedan i allt i grytan.
  3. Låt koka tills linserna blivit mjuka.



Lammgryta 4 pers
Du behöver:
  • Lamm
  • Lök
  • Vitlök
  • Ingefära
  • Spiskummin
  • cayennepeppar
  • Meat masalakrydda (finns att köpa i de flesta pakistanska butiker.)
  • En burk krossade tomater.
  • Salt
  • Peppar
  1. Stek kryddorna  i het olja
  2. lägg i löken, vitlöken och ingefäran
  3. lägg i köttet och stek tills det får yta
  4. Häll i de krossade tomaterna och låt sedan koka i ca 20 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar